/

Alerta Vermella a Catalunya

Els nostres científics estan alarmats del fet que podria passar a Catalunya.

Ciutat inundada.

Com ja sabem una de les desgràcies que ha passat aquest 29 d’octubre a València, i les pluges contínues que estén per tot Catalunya, posa els pèls de punta.

Les inundacions a Catalunya són un fenomen recurrent que afecta diverses zones, especialment durant els mesos d’hivern i primavera, quan les precipitacions són més intensives. Catalunya té una geografia diversa, amb costes, muntanyes i valls que fan que certes zones siguin més vulnerables a les inundacions.  Ja hi som moltes comarques que estan en alerta vermella, com: Alt i Baix Penedès, el Garraf, Alt i Baix Camp, el Tarragonès i etc. La generalitat també posa en alerta als habitants en cas d’una inundació, per no penedir cap desgràcia. 

Els rius més importants de Catalunya, com el Llobregat, el Besòs, el Ter o l’Ebre, poden veure’s desbordats quan les precipitacions superen la capacitat de drenatge dels seus cursos. Aquests desbordaments poden afectar les zones urbanes i agrícoles properes.

Les zones més afectades són: Barcelona, on el desbordament de rius com el Besòs pot provocar inundacions, especialment quan les pluges són torrencials. Les àrees com les del riu Ter o el riu Llobregat, que travessen les zones més urbanitzades, són vulnerables a l’efecte de les pluges intenses i també els rius Ebre i els seus afluents són una altra zona susceptible a inundacions, sobretot en anys amb pluges excepcionals o males gestions en els embassaments.

En conclusió, vull dir que reviseu constantment el temps, i que consti, que tot ha sigut per al canvi climàtic, ajuda el món perquè al las hores t’ajudes a tu.