Seure davant d’un micròfon i donar declaracions sobre l’actitud dels altres és fàcil, però parar-se a pensar sobre les mateixes actituds, sembla que a la política Ayuso no li és fàcil. Les declaracions donades per la senyora Isabel Díaz Ayuso sobre “Els joves ho tenen tot, els hi falta esforç”, és una opinió que potser molta gent defensa, però no raona.
La imatge que dona l’Ayuso a les seves declaracions i molts adults comparteixen dels joves no és certa. Creiem que els joves han de fer un esforç pels estudis i així treure bones notes per tenir un bon futur i un lloc decent on viure la seva vida, però en un pis petit i que ens pot arribar a costar com a mínim 700 euros al mes. Tot això ens ho diu una persona que realment no té estudis, només va estudiar tres anys i dos d’ells va estudiar una llicència que mínim necessites quatre anys per poder tenir-la.
Evidentment, els joves estem barallant per poder tenir una salut mental, perquè podem tenir tot el material, però el que realment ens importa és poder gaudir d’una salut mental que no tothom es pot permetre.
Aconseguir un bon psicòleg per poder-nos ajudar a millorar no és fàcil, tristament en aquest país, la seguretat social ens diu que tothom pot ser atès, però, al cap i a la fi, triguen com a mínim de 4 a 6 mesos a donar-te una cita amb el psicòleg. D’aquesta manera la gent que no pot pagar-se un psicòleg privat ha d’esperar tot aquest temps per poder millorar la seva salut mental. En aquests últims anys, 46.000 adolescents s’han suïcidat per causa d’aquests problemes mentals no tractats a temps. La senyora Ayuso pensa que en el seu país això no està passant i està cometent un gran error.
En conclusió pensem que la senyora Ayuso, abans de donar declaracions, és millor que es pari a pensar sobre l’esforç que fem els joves cada dia, i el que ha fet ella, que, comparat amb la majoria de joves no és res. Tampoc ha fet res per ajudar a millorar aquest país ple de joves, que seran el futur.