Els alumnes de l’escola Sant Gervasi que fan intercanvis a l’estranger tenen una perspectiva diferent i en surten beneficiats
Per: Rebecca Romero i Shiming Zhou
Fa deu anys, a l’escola Sant Gervasi es va començar amb el projecte d’intercanvis a diferents parts del món, com per exemple, Anglaterra, França, Alemanya i fins i tot Holanda. Aquests viatges principalment es comencen a realitzar durant la Secundària.
També es fan una mena d’Erasmus, semblants als que es fan després de la universitat. Aquesta sortida té lloc en els cursos finals de la primària i les destinacions són escoles de Roma, Atenes i París. Però a causa de la pandèmia, aquesta gran experiència es va aturar, ara l’escola vol reprendre-la.
Des del nostre punt de vista, pensem que és una bona idea per fomentar les habilitats de l’ús de l’idioma estranger. Com tothom sap, per parlar una llengua amb un nivell alt, s’ha de practicar i conversar amb un nadiu.
No es pot negar que en un ambient desconegut, la teva perspectiva pot ser diferent dels altres, per això és important ampliar la teva visió global, ja que et pot ajudar a conèixer més la cultura de cada país. Després de viure durant diversos mesos a l’estranger, tenim l’oportunitat d’explorar mentre gaudim de la vida quotidiana. Òbviament això ens proporciona una riquesa d’experiències i molts coneixements inoblidables.
L’altre benefici és que durant el viatge, pots conèixer a gent nova, i guanyar noves amistats. Moltes persones creen vincles immediats també amb persones d’altres parts del món, ja que és molt probable que es coincideixi amb un munt de persones que estan en la mateixa situació que tu.
La tornada del viatge pot ser difícil per a tots, però a més a més amb totes les habilitats creades, noves visions globals, l’extensió de contactes fets, la disposició de sortir de la teva zona de confort i tots els beneficis finals que has adquirit en l’intercanvi, et poden ajudar completament a tenir diferents camins oberts pel teu futur. Evidentment aquesta activitat es veu reflectida en el teu currículum laboral.
Podem acabar mencionant que els viatges d’intercanvis donen beneficis positius, fent així que s’aconsegueixin grans avantatges de millora en l’àmbit de la llengua com en l’àmbit laboral.